Allgemein, Uroda

Jak szybko schudnąć: 2 kg w 2 tygodnie. Zdrowo, bez hokus pokus.

Jeszcze na studiach, czyli ładnych kilka lat temu – ważyłam 65 kg, obecnie –  56 kg. Jednak ze względu na moje zamiłowanie do dobrego jedzenia i restauracji – waga często podbija do 58 kg. Nie jest to dużo – jednak każda z nas chyba ma taką wagę, przy której czuje się po prostu najbardziej atrakcyjnie. U mnie jest to 56 kg i zwłaszcza latem, czy przed urlopem staram się właśnie do takiej wagi dążyć i dlatego wprowadzam wtedy przez 2 tygodnie kilka zasad, które pozwalają mi w zdrowy i łatwy sposób szybko schudnąć.

 

Dzisiaj chcę podzielić się z Wami jak udaje mi się szybko schudnąć – bez dziwnych diet i zdrowo – bo zdrowie  i dobre samopoczucie jest zawsze ważniejsze, od tego, co pokazuje nam waga.

Odstawiam słodycze i alkohol.

Uważajcie też na produkty zdrowe i bez cukru – ale mimo tego zawierające dużo kalorii. Dobrym przykładem jest pudding czekoladowy z awokado czy hummus – są bez wątpienia zdrowe, ale są prawdziwymi bombami kalorycznymi i na pewno nie uda nam się szybko schudnąć jedząc bez opamiętania awokado kilogramami 

muffinki

 

Jeden posiłek zastępuje zielonym koktajlem

Koktajle czy smoothies są super szybką bombą witaminową. Chcąc szybko schudnąć zastępuję jeden posiłek w ciągu  dnia zielonym koktajlem. Ważne są tutaj proporcje – wrzucając na oko całe awokado i pół paczki migdałów, mamy nie tylko bombę witaminową, ale i kaloryczną. A koktajl zastępujący posiłek ma na celu zredukowanie przyjmowanych kalorii w ciągu dnia.

 

 

Ograniczam węglowodany

Już robiąc zakupy na kolejny tydzień wybieram produkty bogate w białko, a nie węglowodany. A to dla tego że białko w diecie sprawia, że metabolizm staje się szybszy i to nawet o 25%, dzięki czemu chudniemy.

Jeśli chcę szybko schudąć, jem niskokaloryczne produkty białkowe.

4 x tydzień 30 min joggingu

30 min joggingu to spalenie około 400 kcal, w zależności od wagi, tempa i tak dalej. Czyli tyle co jeden porządny posiłek. Chcąć szybko schudnąć, biegam 4 razy w tygodniu. Jeśli miałabym się na bieganie zdecydować spontanicznie – z czterech razy zrobiłoby się pewnie 1. Dlatego wpisuję w swój kalendarz w jaki dzień i o jakiej godzinie będę biegać. I nie ma zmiłuj 🙂

Minimum 2 litry wody

Niweluje uczucie głodu i oczyszcza organizm z toksyn, co jest szczególnie ważne podczas odchudzania.

Spirulina: naturalny wspomagacz odchudzania

O spirulinie, rozpisałam się jak chyba o niczym innym 🙂  Spirulina ma 670% więcej białka niż tofu, a jak wspomniałam chcąc schudnąć, ważne jest spożywanie produktów białkowych. Ja akurat staram się ograniczyć spożycie mięsa, i dlatego spirulina jest tutaj świetnym rozwiązaniem. Nie wspominająć o innych właściwościach tej algi, poprawiające stan naszej skóry, paznokci i włosów oraz ogólnego stanu zdrowia, o których pisałam tutaj: Spirulina działanie  i Spirulina właściwości

Smoothie ze spiruliną przyrządzam według tego przepisu, a jeśli nie mam czasu mieszam po prostu sok jabłkowy pół na pół z wodą, minimalizując spożycie fruktozy, która też jest cukrem z łyżeczką spiruliny – i gotowe.

Ważne jest, żeby spirulina była ekologiczna i od dobrego producenta, o czym pisałam tutaj. Po wnikliwym researchu jak widzicie, wybrałam spirulinę marki GSE, dostępną w sklepie ze zdrową żywnością LPG , ale widziałam, że jest również do kupienia na Amazonie. Ah Amazon..czego tam nie ma – trzeba tylko zwracać na dostawców.

Ta tutaj jest bezpośrednio od producenta czyli GSE. Tylko, że jest opcja w tabletkach – jeszcze lepiej , bo wygodniej i szybciej 🙂

W opakowaniu jest 550 tabletek, dziennie bierzemy 3×4, czyli mamy produkt na 46 dni.

 

GSE Bio Spirulina Tabletten 550St.
  • Energie aus Süsswasser-Algen

 

 

Tygodniowa checklista do wydrukowania

Uwielbiam listy i planery – i jestem przekonana, że bez zapisywania sobie moich planów i pomysłów, wielu z nich najzwyczajniej bym nie zrealizowała. U mnie na lodówce wisi podobna lista, ponieważ już niedługo wybieram się na urlop – w tym roku do Gruzji. Z tego co słyszałam, Gruzja słynie z boskiego jedzenia i dobrych win – i już widzę, co po powrocie powie mi na ten temat moja waga.  Także motywacja do poprawienia sylwetki, ale też zdrowia i samopoczucia – jest wyjątkowo duża.

Mi osobiście nigdy nie wychodziło i nie wyjdzie nigdy odżywianie się cały czas zdrowo – za bardzo kocham dobre jedzenie . I tak, zdrowa żywność również może być smaczna – ale co z moją na przykład ukochaną pizzą?  Bezglutenowa z serem w wersji light – nie , nie, nie. I jeszcze raz nie  I dlatego co jakiś czas stosuję właśnie takie 2 tygodnie, a lista pomaga mi w osiągnięciu celu.

Listę można sobie wydrukować.

PS. odnośnie cheatmeala – to ma być kontorlowany cheatmeal, a nie narobienie zredukowanych kalorii z całego tygodnia.

plan tygodniowy

 

Poprzedni wpis Następny wpis

zobacz także

Skomentuj jako pierwsza

Zostaw komentarz

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.